Březen 2025
24. – 28.3. 2025 Děti, pozor červená!
Závěr měsíce března je v naší třídě tradičně věnován dopravě. Téma dopravních prostředků podporuje rozvoj poznávacích schopností, představivosti a sociálního vnímání. Formou her a nabízených aktivit se děti učily názvy těchto prostředků, které následně třídily podle způsobu jejich pohybu. Rozlišovaly jejich typické znaky (barva, počet kol, velikost). Zaměřené vzorové ilustrace jsme využili také k porovnávání, vytváření logických řad, a procvičení číselné osy 1-5. Při hádání zvukové nahrávky jsme procvičili pozornost a rozpoznávání těchto prostředků. Jejich činnost jsme se pokusili napodobit pohybem. Prostřednictvím pohybových her jsme se pokusili přiblížit pravidla silničního provozu vedoucí k jejich bezpečnosti. Rozvíjeli jsme dopravní smysl – schopnost předvídat rizika, chránit si a vážit života. Pravidelnými vycházkami jsou děti vedeny k prevenci úrazů v dopravě. Při konstruktivních hrách jsme stavěli různé dráhy a uplatňovali pravidla silničního provozu. Vyprávěli jsme si, jak dopravní prostředky lidem pomáhají cestovat, pracovat, nebo přepravovat zboží. Dětem byly nabízeny knihy s tematickým zaměřením, které si mohly prohlížet a společně o nich diskutovat. Prohlížením encyklopedií získaly přehled o dopravních prostředcích od minulosti, až po současnost. V rámci těchto aktivit bylo dětem umožněno prolistovat časopisy. Při vystřihování tematických obrázků procvičily správný úchop a manuální zručnost. Po celý týden jsme usilovali, aby si děti ukotvily základní pravidla a mohly na nich ve vyšším věku stavět.
Z nabídky aktivit:
Výtvarná činnost na téma doprava- dbáno na správnou techniku při práci s vodovými barvami
Tematicky laděné aktivity
Pohybové hry – reakce na signál, imitace pohybu dopravních prostředků
Práce s obrazovým materiálem
17. – 21.3. 2025 Na jaře, když slunce svítí, objeví se první kvítí
S příchodem jara se příroda probouzí k životu a ožívá všemi barvami a vůněmi. Tento kouzelný okamžik jsme se rozhodli přenést i do naší školky. Středobodem našeho týdne se staly jarní květiny. S prvními slunečními paprsky se probouzíme nejen my, ale i naše zahrádky s prvními květy sněženek. Seznámili jsme se s názvy prvních jarních květin, ale i těch, které se objevují až v pokročilém jaru. Získávali jsme přehled o jejich základní stavbě a podmínkách pro jejich růst. Všímali si jejich barev a odlišností. Propojili jsme technologii, zábavu a učení. Názvy květin jsme upevnili nejen na obrázcích, ale i hravou formou. Společně jsme programovali hrací plochu pro myšku, která se měla za úkol dostat k obrázku s požadovanou květinou. Procvičili jsme logické myšlení a prostorovou orientaci. Nezapomněli jsme zmínit, že zahrádku musíme po zimě pečlivě uklidit. Uvědomili si, kolik zahradnických prací souvisí s příchodem jara. Pojmenovali si základní nářadí, které k této činnosti používáme. Tematicky jsme zařadili dvě nové básně Sluníčko a Jaro, které doprovázíme pohybovým ztvárněním. Při tematických aktivitách byly procvičeny pojmy malý x větší x největší, zrakové vnímání a jemná motorika. Ve výtvarné činnosti jsme opět sáhli po odpadovém materiálu. Děti vytvořily krásné dekorace ve formě tulipánů, které zdobí vstupní chodbu naší školky. Společně jsme se nejen učili, ale také prohloubili vztah k přírodě a její kráse. Toto téma bylo plné učení, tvoření a zábavy.
Z nabídky činností:
Tematicky laděné aktivity
Poznáváme jarní květiny
Digitální technologie – hravé programování prostřednictvím robotické hračky (rozvoj dovedností, řešení problémů a trpělivosti). Příprava na budoucí technologie, které budou součástí jejich života.
Výtvarná činnost na téma: jarní květiny
10. – 15.3. 2025 Do zahrádky přišlo jaro
O tom, že je jaro za dveřmi nás upozornil nejen pohled do kalendáře, ale i na slunnějších místech v okolí MŠ první kvetoucí poslové jara. A právě nadcházejícímu ročnímu období byl věnován téměř celý týden. Jaro je v MŠ plné radosti, pohybu a objevování světa kolem nás. Poznávali jsme specifické znaky období. V jednoduchém a poučném příběhu Co nám přinesl čáp z teplých krajin, jsme si připomněli, kteří opeřenci k nám opět putují dlouhou cestou z teplých krajin. Nezapomněli jsme na zvířátka, která se probouzejí ze zimního spánku. Toto období je také charakteristické svým proměnlivým počasím. Představili jsme typické znaky předjaří, jara i proměnlivosti přírody po zimním odpočinku. Ukázali jsme si, že každé počasí má svoje kouzlo a je prospěšné pro přírodu. Procvičili jsme si naše sluchové vnímání a spojovali zvuky s konkrétním obrázkem počasí. U pohybových her jsme napodobovali jeho různé projevy. Při pobytu venku jsme si všímali změn v přírodě, jak se pozvolna vrací ke své pestrosti. Obdivovali jsme první jarní květiny a rozpoznávali ptačí zpěv. Výtvarná činnost byla cíleně zaměřena na trénink oblasti jemné motoriky, a na pečlivost při práci. Do oslav příchodu jara jsme se zapojili i v hudební části, kdy jsme se naučili novou Jarní písničku, kterou jsme doprovodili na Orffovy nástroje. Cílem tohoto celku bylo u dětí vzbudit kladný vztah k přírodě a učit se prožívat radost z probouzející přírody
Z nabídky činností:
Výtvarná činnost na téma: jaro
Tematicky laděné aktivity
3. – 7.3. 2025 S knížkami se kamarádím
Březen je nejen prvním měsícem jara, ale také měsícem knihy, což je ideální příležitost pro naše malé čtenáře objevit kouzelný svět literatury. Prostřednictvím vzdělávací nabídky jsme se snažili připravit dětem dobrý odrazový můstek pro budoucí čtenářské dovednosti. Poznávali jsme, že svět knih je nekonečným zdrojem radosti a poznání. Prioritou bylo dětem ukázat, jak se ke knihám šetrně chovat, a k čemu nám slouží. Při prohlížení knih jsme zjistili, že kniha nemusí být pouze plná pohádek a obrázků. Seznámili jsme se s novými pojmy spisovatel, ilustrátor, a kde najdeme hřbet knihy. Pracovali jsme s pohádkovými kvízy, které pomohly lépe rozpoznávat klíčové postavy a motivy pohádek. Rozlišovali jsme nové pojmy knihkupectví x knihovna. Při námětových hrách jsme si procvičili základy slušného chování a popsali, jak se v těchto prostorách máme chovat. Nezapomněli jsme na jarní úklid naší knihovny. Knihy jsme řadili podle velikosti, upevňovali pojmy první x poslední. Ve středu jsme měli možnost navštívit místní knihovnu. Děti se zde seznámily s umístěním a rozdělením knih, i to, jak se o vypůjčené knihy starat. Po celý týden jsme hráli taneční a pohybové hry motivované pohádkovými postavami. Tematicky jsme zařadili novou píseň Pohádky.
Z nabídky činností:
Výtvarná činnost zaměřená na oblast jemné motoriky
Návštěva knihovny
Námětové hry
Tematicky laděné aktivity