Leden 2025
27. – 31.1. 2025 Děti jedou na saních, kolem radost, samý smích
Zima nabízí dětem možnost objevovat svět zimních sportů a radovánek. V závěru měsíce jsme se seznámili s různými druhy zimních aktivit, které přináší radost, ale také podporují fyzický a psychický rozvoj. Zimní sporty jsou skvělým způsobem, jak děti bezpečnou formou motivovat k pohybu i během chladnějších měsíců. Za pomoci demonstrace jsme si ukázali a správně pojmenovali vybrané druhy, se kterými se děti mohou setkat osobně. Poznávali jsme, že každý sport má své specifické vybavení, které je nezbytné nejen pro zážitek ze sportování, ale také pro bezpečnost. Prostřednictvím motivačního příběhu Zamrzlý rybník, jsme si zmínili důležitost používání ochranných pomůcek během sportování. Na modelovém příběhu jsme se správně učili, jak zůstat v bezpečí, a jak postupovat v případě úrazu. Nové pohybové dovednosti jsme získávali při nácviku básně To, to zebe. I v tomto týdnu jsme se potýkali s vysokou nemocností dětí. Věříme, že se situace zlepší, a opět si budeme užívat společné dny v MŠ.
Z nabídky činností:
Výtvarná činnost na téma zimní sporty
Tematicky laděné aktivity
20.1. – 24.1. 2025 Punčocháče ponožky, oblečeme na nožky
Zima je obdobím, kdy potřebujeme věnovat naši pozornost správné volbě zimního oblečení. Veškeré aktivity týdne směřovaly k poznávání zimního oblečení, ale také k pochopení jejich potřeby. Nejdříve jsme si opakovali stavbu lidského těla. Názvy prstů a procvičení jemné motoriky jsme si připomněli u básně Paleček. Oblečení na obrázcích jsme si pojmenovali a přiřazovali k jednotlivým částem těla. Obrázky jsme třídili na zimní x letní, opět nám posloužily k procvičení prostorové orientace a při práci s číselnou osou 1-5. Tematické pracovní listy byly cíleně zaměřeny na zrakové vnímání. V rámci celého týdne jsme pravidelně upevňovali posloupnost při oblékání. Zmínili jsme správnou péči o oblečení, důležitost pravidelného praní, aby bylo čisté a hygienické. Ukázali jsme si, jak oblečení ukládat a udržovat pořádek ve své šatní přihrádce. Zimní oblečení může být vyrobeno z různých materiálů. Jedním z nich je vlna. Různá klubíčka vlny jsme rozlišili podle barev a velikosti. Poznávali jsme jejich strukturu a měkkost. Nakonec nám posloužila k protažení těla a relaxaci. V úterý jsme si užili divadelní představení, ve kterém děti získávaly důležité informace o zubní hygieně. Dětem byly pořízeny nové kluzáky a formy na sníh. Po celý týden jsme si tak mohli na školní zahradě naplno užívat zimní radovánky.
Z nabídky činností:
Tematicky laděné aktivity
Divadelní představení O cukrovém království
Výtvarná činnost na téma oblečení – procvičena technika tupování, lepení krepového papíru a vaty
13.1. – 17.1. 2025 Huboval vrabčák na zimu
Tento týden provázela děti zvířata, která jsou v zimě aktivní. Zima je pro přírodu časem odpočinku, zastavení a klidu. Nejdříve jsme si připomněli, která zvířata se v zimních měsících oddávají spánku. Dále jsme si na demonstračních obrázcích představili obyvatele lesa, kteří si připravili z husté srsti zimní kabát, a můžeme je tak zahlédnout v tomto čase. Pro ně nastalo těžké období, co se potravy týče. Seznámili jsme se s pojmem krmelec. Vysvětlili jsme si, že tato dřevěná stavba slouží pro přikrmování zvěře, a jak můžeme zvířátkům přilepšit. Nezapomněli jsme ani na okřídlené kamarády, které nás inspirovali při výtvarné, i hudební činnosti. Popsali jsme si jejich stavbu a pokrytí. Ptačí přehlídku můžeme pozorovat u krmítek. Pustili jsme se do práce, a za pomoci odpadového materiálu a nenáročné výroby, jsme si krmítka vyrobili. Zavěsili jsme je na školní zahradě, a vystrojili skutečnou ptačí hostinu. Komunikační dovednosti jsme rozvíjeli při jednoduché dramatizaci pohádky O rukavičce. Děti jsme vedli k pochopení různých modelů chování a jednání. Během týdne jsme sbírali nové znalosti, uvědomovali jsme si číhající nebezpečí v lese. Učili se, že zvířata jsou součástí naší přírody, a že je důležité je chránit a pomáhat jim. Besídkou nejen pro rodiče, jsme v úterý zakončili vánoční dobu.
Z nabízených činností:
Výtvarná činnost: opět jsme vsadili na osvědčenou práci s odpadovým materiálem, vyzkoušeli jsme si skupinovou práci
Tematicky laděné aktivity
Dramatizace pohádky O rukavičce
Užíváme si sněhovou nadílku
6. – 10. 10 2025 Zima, zima, ta nás láká, postavit si sněhuláka
To, že vládu do svých rukou převzala paní Zima, jsme si mohli všimnout nejen za našimi okny, ale i ve školce. Začátek nového roku patří aktuálně zimnímu období a jeho charakteristickým znakům. Zima je v MŠ obdobím, které přináší spoustu příležitostí pro zábavu, učení a společné zážitky. Hlavní hrdinou se stal sněhulák, který nás provedl celým týdnem. Při četbě příběhu Sněhulák, jsme rozvíjeli předčtenářskou gramotnost. Základní barvy jsme upevnili přiřazováním klobouku sněhulákovi se stejnou barvou šály. Při zdobení uhlíků jsme procvičili číselnou osu 1 – 3. Pracovali s pojmy malý x větší x největší. Sněhulák byl zařazen i při výtvarné činnosti, kdy děti technikou tupování vykouzlily svého hrdinu. Tematicky byla zařazena nová báseň Sněhulák, kterou doprovázíme pohybem. Zahráli jsme si na badatele, a zkoumali vlastnosti ledu a sněhu. Pozorovali, jak se voda mění v různé stavy, a jak teplota ovlivňuje naše každodenní životy. Hráli jsme pohybové hry, tělesné dovednosti jsme rozvíjeli u cvičení s overbally. Užívali si sněhovou nadílku na školní zahradě. Věnovali se přípravě na besídku. V průběhu týdne se děti podílely na vytvoření zimní atmosféry v budově MŠ.
Z nabídky činností:
První týden v novém kalendářním roce patří zážitkům z Vánoc a Třem králům
Procvičujeme základní barvy, matematické symboly a pojmy…
Prima pohyb s overbally
Výtvarná činnost – podílíme se na zimní výzdobě