Únor 2025
Masopustní veselice, veselá je převelice – 24. – 28. 2. 2025
Masopust a karneval jsou v mateřské škole skvělou příležitostí pro zábavu, kreativitu a učení.
Na začátku týdne jsme si společně nad obrázky popsali, co Masopust znamená, jeho tradice, zvyky a typické znaky.
Pověděli jsme si pohádku ,,O koblížkovi“ – poslechli jsme si pohádku, obrázky seřadili podle děje a pohádku jsme si zahráli. Některé z dětí si pohádku i namalovali, mohli vyzkoušet i papírové ,,maňásky“.
Výtvarně jsme si jako upekli masopustní koláče, nakreslili a vybarvili společný plakát s masopustním průvodem a z papíru jsme vytvořili papírového klauna. V činnostech jsme se zaměřili na práci s barvami, se sypkým materiálem, kde jsme upevňovali špetkový úchop, děti stříhaly a lepily.
Naučili jsme se novou básničku Masopust a písničku Masopustní, při které jsme si pořádně zatančili a zajásali, tak jak to o Masopustu bývá.
Celý týden jsme završili Masopustem v naší MŠ děti přišli v maskách- masky jsme si představili, společně jsme si zazpívali, zařádili, děti si prošly nachystaná stanoviště a den jsme završili diskotékou.
Masopustní karneval ve školce
Výtvarné a pracovní činnosti – masky, koláče, klauni
Masopustní povídání a pohádka ,,O koblížkovi“
Masopustní karneval
Já jsem malý skříteček, dřevěný mám domeček – 17. – 21. 2. 2025
Téma povolání jsme propojili s druhy materiálů, kdy si děti ještě více prohloubily poznatky o řemeslech a pochopily význam různých surovin pro člověka. Určovali jsme, z čeho jsou věci kolem nás a smyslově zkoumali jejich vlastnosti. Děti byly seznámeny s pracovním ponkem, kde mohly procvičit svoje polytechnické dovednosti a zkusily si práci s reálným nářadím, dřevem, látkou, vlnou. Děti byly seznámeny s důležitostí každé profese s důrazem na záchranné složky. Zopakovali jsme pojem recyklace a věci třídily správně podle druhu materiálů do vhodně barevného kontejneru.
V týdnu proběhlo několik exkurzí po prostorách MŠ, do kuchyně, na Obecní úřad nebo na Poštu. Děti si tak osvojily elementární poznatky o okolním prostředí dospělých.
Několik dnů s dětmi pracovala praktikantka Simona Mojžíšová, s kterou děti poznávaly svoje tělo, cvičily, malovaly a také zkoumaly druhy materiálů.
Ve čtvrtek proběhlo druhé odpoledne pro předškoláky, kdy si společně s rodiči mohli vyzkoušet, jaké to bude u zápisu. Zjišťují tak vzájemně, v jakých oblastech jsou děti zdatní a co je třeba ještě zdokonalit k budoucímu nástupu do ZŠ.
Polytechnické práce
Řízené činnosti
Aktivity s praktikantkou
Exkurze po budově
Odpoledne pro předškoláky
Mám jedno velké přání, vybrat si své povolání – 10. – 14. 2. 2025
Druhý únorový týden jsme se zaměřili na téma Povolání.
Společně jsme si s dětmi pověděli, kde pracují máma s tátou, co ke své práci potřebují a co v práci dělají. Sdělili jsme si, čím by jsme chtěli být, až budeme dospěláci – téměř všechny děti chtějí jít ve šlépějích svých rodičů.
Ve výtvarné a pracovní činnosti si děti mohly vybrat, které povolání zkusí vyobrazit – děvčata většinou vybrala zástěru pro kuchařku, chlapci zedníka či pošťáka. Děti mohly zvolit samy, jakou technikou budou pracovat – fixy, pastelky, voskovky, či barvy. Většinou zvítězily fixy, ale některé děti i kombinovaly techniky.
Společně jsme si zacvičili, zahráli hru s padákem.
Během týdne si děti vyzkoušely námětové hry jako na kuchaře, lékaře či veteřináře, opraváře, zedníka,…
Vzhledem k vysokému počtu nemocných dětí byla v polovině týdne třída Soviček dočasně sloučena se třídou Opiček.
Výtvarná a pracovní činnost
Aktivity u stolečků a volná hra dětí
Cvičení a komunikační kruh
Na kopci se třpytí sníh, děti jezdí na saních – 3. – 7. 2. 2025
Ani v zimě nezapomínáme na zdravý pohyb, a proto jsme se tento týden věnovali zimním sportům. Jejich druhy děti poznávaly a pojmenovávaly z obrázků, ale i z ukázek na interaktivní tabuli. I když nám sníh na zahradě roztál, seznámili jsme se s běžkami, hokejkami a ochrannými pomůckami v MŠ, kde všichni mohli věci vyzkoušet a osahat. Posilovali jsme fyzickou zdatnost a pohybovou koordinaci při pohybu slalomu se sáčky na nohou (bruslení), manipulaci s hokejkou a pukem nebo nácviku běžeckého lyžování. Při dalších pohybových hrách a lokomočním cvičení, které děti dobře znají, byl kladen důraz na správné provádění cviků. Děti vedeme k povědomí o významu aktivního pohybu.
Výrobek (brusle) byl zaměřen polytechnicky, aby se děti učily provlékat provázek, udělat suk nebo tkaničku.
Nová písnička Na lyže nám pomohla k procvičení rytmizace.
S papírovým sněhulákem a rampouchy si děti zdokonalovaly i předmatematické dovednosti a prostorovou orientaci včetně znalosti pravé a levé strany.
Výtvarné a pracovní činnosti
Sportovní aktivity
Využití interaktivní tabule
Aktivity u stolečku
Další řízené aktivity