Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Září 2024

Za chalupou na poli, vyrostly nám brambory

Děti se tento týden seznámily s pohádkou O velké řepě, pohádku zdramatizovaly a seřadily dějovou posloupnost. Při pohybových aktivitách jsme využili šátky, se kterými jsme běhali, protahovali tělo, hráli na sochy. Díky lanu jsme vytvořili zamotanou žížalu, na které jsme udržovali rovnováhu, prolézali tunelem, na žíněnce váleli sudy.  Pracovní list byl zaměřený na počty 1-5, kde děti počítaly brambory.

Seznámili jsme se s novou hrou ,,Já mám, kdo má?“, kde se učíme odpovídat celou větou a zároveň trénujeme postřeh a slovní zásobu.

V grafomotorickém listu jsme procvičili dolní oblouk, dbali jsme na správné sezení u stolu a na správný úchop pastelky.

V závěru týdne jsme si pověděli o zemědělské technice, vyzkoušeli si oloupat uvařený brambor a následně jsme  jej ochutnali.

 

Pohádka o řepě – dramatizace

 

   

 

Cvičení se šátky

Pohybové hry a cvičení

 

Skládání obrázků a spontánní hra dětí, rozhovory o práci na poli 

Pracovní list a grafomotorika

Výtvarná činnost – ,,Traktor na poli“ – práce s přírodninou, práce s barvami, vykreslování, lepení

  

Loupání brambor a ochutnávka

 

Skáče, skáče vrabeček, v zobáčku má drobeček – 16. – 20. 9. 2024

S blížícím se podzimem souvisí i odlet ptáků do teplých krajin. Děti poznávaly a pojmenovávaly některé jejich druhy a následně je dělily na stěhovavé a přezimující. Řeč a předčtenářské dovednosti mohly dále procvičovat při čtení malovaného textu nebo u poslechu několika tematických příběhů a jejich následných rozborů. Nezapomínáme se zmínit o lidské odpovědnosti ohledně péče o přezimující ptáky. 

Naučili jsme se písničku Sova houká po lese, doplnili ji pohybem, a protože jsme třída Soviček, tak se písnička stala naší hymnou a bude nás provázet celý rok.

Jemnou motoriku ruky děti získávají formou uvolňovacích grafomotorických cviků, při sypání zrníček špetkových úchopem. Dále také během stříhání a skládání ptáků z papíru nebo u malování vlaštovek barvami. Při výtvarných a pracovních činnostech je kladen důraz na pečlivost a správné techniky, ale také především na prožitek samotné práce.

Hrubou motoriku těla měly děti možnost zdokonalovat během pohybových a smyslově zaměřených her, jako například Čáp ztratil čepičku, Na vlaštovky, na Vrabce a kočku nebo Kukačko, vstávej.

Všichni se již dobře orientují v prostorách MŠ, snaží se stále navazovat vztahy s ostatními, učí se samostatnosti při hygieně, oblékání a stravování.

Výtvarné a pracovní činnosti pro rozvoj jemné motoriky

 

 

Babička zahrádku má, kytičky si natrhá 9. – 13. 9. 2024

Druhý zářijový týden jsme si s dětmi povídali o podzimních a letních květinách. Květiny jsme si přinesli pro ukázku do třídy, mohli jsme si je tedy prohlédnout,  ohmatat i přičichnout. Květiny jsme si představili, prohlédli si jejich barvy, tvary. Pověděli jsme si pohádku O Šípkové Růžence, řešili  dějovou posloupnost,  zahráli  si honěnou, kdy Bába honí Růženky a princové Růženky osvobodí ze stoletého spánku. Každý si z papíru vytvořil slunečnici, kde si děti procvičily stříhání, barvily barvami a lepily lepidlem. Společně jsme s dětmi zavedli pohybové činnosti, kde trénujeme chůzi, běh, chůzi po špičkách, sed rozkročný, podpor ležmo na předloktí apod. Využili jsme i ortopedických podložek k masáži chodidel. Hudebně jsme ztvárnili písničku Šel zahradník do zahrady.

Výtvarné a pracovní činnosti

   

Rozhovory na téma ,,Květiny na zahrádce“

 

Zdravotní cvičení, pohybové činnosti

    

 

Já jsem kluk a ty jsi holka, čeká na nás naše školka – 2. – 6. 9. 2024 

Adaptační týden proběhl v kamarádském duchu. Děti se na sebe po prázdninách těšily. Ty menší byly vlídně a přátelsky přijaty do kolektivu, takže zvládly velice dobře odloučení od rodičů. Připomněli jsme si pravidla třídy – jak se ve školce chováme, aby nám všem bylo hezky a měli jsme třídu plnou ,,štěstí“ (sklenice s kouzelným ,,štěstím“), které jsme společně prožitkovým tvořením i výtvarně ztvárnili a děti tak rozvíjely svoji představivost a fantazii. Protože ale největším štěstím v MŠ jsou hlavně děti, tak si každý namaloval sebe, u čehož byla procvičena kresba celé postavy se všemi detaily. Vyprávěli jsme si o dovolené a létě, hráli seznamovací pohybové hry (Jede, jede vláček, Kdo je pod dekou,..) a zpívali písničku Jak se jmenuješ, kdy se děti učily správnou rytmizaci, ale především jména všech dětí včetně nové paní učitelky. Děti byly poučeny o bezpečném pohybu v prostorách MŠ i školní zahrady, kde jsme vzhledem ke krásnému počasí trávili většinu času.

 

Výtvarné činnosti